فَسنَپ | تولد دوباره کسب و کارها...

اصول نوشتن کپشن برای شبکه های اجتماعی

اصول نوشتن کپشن موضوعی است که امروزه همه افراد به آن توجه خاص می کنند . چرا که بیش از نیمی از جمعیت در شبکه های اجتماعی حضور دارند . و این نشان دهنده ای این است که هم کسب وکار ها به کپشن نویسی نیاز دارند و هم افراد معمولی که می خواهند عکس های خود را به اشتراک بگزارند.

کپشن نویسی در فضای مجازی

همان طور که گفته شد توجه به فضای های مجازی بسیار بالا است به طوری که شما هر روزه اخبار وموضوعات متفاوت از خرید و فروش کالا تا موارد دیگر را می توانید از این طریق دنبال کنید . و این موضوع باعث شده که رقابت در خصوص شبکه های اجتماعی بیشتر شود. و این رقابت در زمینه ی عکس بهتر و کپشن نویسی مناسب تر می باشد.

چرا که به دلیل افزایش میزان این اطلاعت مردم تنها به اطلاعاتی توجه می کنند که جذاب ترند. حال این جذابیت می تواند گذاشتن عکس با کیفیت تر باشد و یا مطالب جذاب تر. البته هر میزان این مطالب جالب باشند تا زمانی که به درستی نوشته نشوند جذاب نخواهند بود .برای مثال : در اینستا گرام ما با دنیای از تصاویر رویرو می شویم که این میزان از تصاویر و جلو های بصیری ما را سر در گم می کند و در این میان یک کپشن مناسب می تواند مخاطبین بیشتری را جلب کند .

آیا شما فرصت مطالعه تمامی آن ها را دارید یا تنها چند نفر را که می دانید خوب می نویسند را دنبال می کنید.

بنابراین می توان گفت به همان میزانی که قرار دادن عکس با کیفیت در جلب نظر کاربران اهمیت دارد . نوشتن مطالب به شکل حرفه و خلاقانه هم می تواند برای برقراری ارتباط غیر بصری با کاربران موثر باشد .ما در این مقاله سعی داریم تا اصول نوشتن کپشن های درست برای شبکه های جتماعی را به شما آموزش دهیم.

 

 

تهیه یک برنامه استراتژیک

برای داشتن یک صفحه مناسب با تعداد زیادی کاربر لازم است شما قبل از شروع هر کاری استراتژی مناسب آن کار را داشته باشید .در ابتدا بدانید که در این صفحه چه موضوعاتی قرار است گذاشته شود. و چه تعداد پست می خواهید قرار دهید  .و چه نوع از کپشن برای این پست ها نیاز است .و برای  تمامی این موضوعات باید یک برنامه ریزی کاملا دقیق وحساب شده داشته باشید . تا بتوانید در این زمینه پیشرفت کنید .

مختصر و مفید بنویسید

 

افرادی که اینستاگرام را دنبال می کنند عموما به دنبال مطالب و تیتر های جالب هستند و نمی خواهند زمان زیادی را صرف مطالعه کنند.

همان طور که می دانید شما در اینستاگرام می توانید تا ۲۲۰۰ کارکتر استفاده کنید ولی آیا خود شما تمام توضیحات را می خوانید . یا تنها موضوعات کوتاه تر را انتخاب می کنید. از طرفی در اینستراگرام شما تنها جمله اول را می توانید بخوانید و برای مطالعه بیشتر باید روی کلمه بیشتر کلیک کنید.

عموما همه افراد برای مطالعه بیشتر کلیک نمی کنند مگر اینکه جذب همان جمله ی قابل مشاهده ،شده باشند  . از این رو جملات و کلمات اولیه بسیار مهم هستند .تا شما بتوانید از طریق آن کلمات مخاطبین را ترغیب بخواندن مابقی کپشن کنید .

استفاده از CTA

استفاده از CTA

CTAبه جملاتی گفته می شود که مخاطب را وادار به انجام کار می کند. و این موضوع به شما کمک می کند تا تعامل را در صفحه خود بالا ببرید . برای مثال می توان گفت :

آذر ماهی های دوست داشتنی را تگ کنید.

تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید .

مسابقه های حراجی ما از دست ندید و…

 

هماهنگی کپشن با تصویر

زمانی که مخاطب تصویری را می بیند وبه سراغ کپشن آن می رود باید مطابقت میان کپشن وتصویر را متوجه شود در غیر این صورت به آن صفحه دیگر اعتماد نخواهید کرد .و یا حتی آن صفحه را آنفالو می کنید .پس همیشه باید این دو هماهنگ باشند .تا مطلب به خوبی منتقل شود .و این یکی از اصول نوشتن کپشن می باشد .

 

به کارگیری هشتگ های مناسب

هشتگ نویسی مناسب درشبکه های اجتماعی

هشتگ ها امروزه به میزان زیادی استفاده می شوند . به این صورت که در پایین هر پستی این کلید واژهای جذاب گذاشته می شود تا افراد مختلف که حتی صفحه شما را دنبال نمی کنند. نیز آن ها را ببینند .بنابراین این هشتگ ها می توانند همانند بستری برای تجمع کاربران هم عقیده و علاقه عمل کنند .

البته بهتراست از گذاشتن این هشتگ ها به میزان زیاد اجتناب کنید . چرا که در این مورد شبیه به نیازمندان لایک شناخته می شوید و صورت جذابی نخواهد داشت. و بهتر است این کار را با ۴تا ۵ هشتگ مربوط با پست خود به اتمام برسانید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی85 75 30 91 - 021