فَسنَپ | تولد دوباره کسب و کارها...

مثبت اندیش شدن با ۲۵ راهکار جذاب!

مثبت اندیش شدن موضوعی است که همه ی افراد دوست دارند درموردشان اتفاق بیافتد و مسیر آن ها را تغییر دهد .و این تغییر مسیر با عث پیشرفت در زندگی و آینده آن هاشود .

در تمامی زندگی ها مسائل و مشکلات وجود دارد .اما چرا برخی از افراد با آن وجود شاد و مثبت زندگی می کنند . بسیار از افراد تصور می کنند مثبت فکر کردن و یا شاد زندگی کردن ارتباط زیادی با مادیات دارد و تنها افراد ثروتمند می توانند این احساس را داشته باشند.

طرز نگرش شما به زندگی تنها به خودتان بستگی دارد و هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به خوشحال بودن و یا ناراحت بودن کند تصمیم گیرنده شما هستید که آیا ترجیح می دهید از داشته های خود لذت ببرید یا می خواهید ناراحت و نا امید ادامه دهید .

مثبت اندیش شدن

مثبت اندیش شدن به نگرش شما جهت می دهد. به این صورت که زمانی که با مشکلات و سختی های زندگی مواجه می شوید. چشم اندازتان به آینده مثبت باشد . که باخود تکرار کنید تمام این ها نیز تمام خواهد شد و شرایط قطعا بهتر می شود .

در این مقاله سعی داریم که ۲۵ تمرین برای تبدیل شدن به یک مثبت اندیش را به شما آموزش دهیم .

افکار منفی را بشناسید

همیشه اولیه ترین راه حال، شناخت ضعف ها است .شما اگر فردی هستید که می خواهید مثبت فکر کنید ابتدا باید تمام افکار منفی خود را شناسایی کنید . چرا که این افکار باعث می شوند تا شما قسمت های مثبت و زیبایی زندگی را نبینید . در نهایت چهار نوع فکر منفی وجود دارد که باید ابتدا آن ها را بشناسیم سپس درصدد حذف آن ها بربیایم .

  • فیلترسازی:     

    یعنی قسمت های زیبای زندگی را در نظر نگیریم و اینکه تنها به جنبه منفی مسائل نگاه می‌کنید.

  • شخصی‌سازی:   

    خودتان را به خاطر اتفاقاتی که رخ می‌دهد سرزنش می‌کنید.

  • فاجعه‌سازی:

در افکارمان  اتفاقات بد را بزرگ نکنیم یک اتفاق را بدتر از آنچه که هست نشان ندهید.

  • قطبی‌سازی

از نظر شما رویدادهای زندگی یا مثبت هستند یا منفی.

افکار منفی را از خود دور کنید

دور کردن افکار منفی ازخود

زمانی که روحیه تان ضعیف است و حال روحی خوبی ندارید سعی کنید عواطف و احساسات خود را به سوی مثبت بودن سوق دهید و روزانه ساعتی را برای جوانب مثبت و زیبای زندگیتان خالی بگذارید.

روزتان را مثبت آغاز کنید

افراد مثبت اندیش صبح را با لبخند و فکر در مورد اتفاقات خوب شروع می کنند و سعی می کنند به قسمت های منفی زندگی توجه نکنند . حداقل صبح های تان را برای مشکلات و ناراحتی تلف نکنید و روز را با شادی شروع کنید.

سبک زندگی سالم داشته باشید

سبک زندگی خود را به مرور زمان سالم کنید . این بدین معنی است که تا جایی که می توانید غذاهای سالم تر بخورد. ورزش کنید .به خودتان و بدنتان اهمیت بدهید .تا از زندگی لذت بیشتری ببرید شما تا زمانی که خودتان را دوست نداشته باشید نمی توانید از زندگی کردن لذت ببرید . به عنوان مثال روزانه یک ساعت را یه ورزش کردن بپردازید مهم نیست چه نوع ورزشی مهم این است که روحیه شما تغییر کند .

مثبت‌های زندگی‌تان را با صدای بلند بگویید

افکار مثبت خود را روزانه با صدای بلند با خود تکرار کنید تا تشویق شوید تا روز خوبی داشته باشید  این اعتراف ممکن است یک جمله ساده باشد به عنوان مثال امروز روز من است و قرار است اتفاقات خوبی برایم بیافتد.

علاوه بر این موضوع می توانید یک تفکر مثبت را در ذهن خود داشته باشید برای زمان های بی حوصلگی و یا در زمان هایی که افکار منفی به سراغتان می آید .آن را باخود تکرار کنید.

ببینید چه چیزی را می‌توان تغییر داد

زمانی که مشکلات پیش می آید که باعث می شود تا شما منفی فکر کنید شرایط موجو خود را تغییر دهید . برای مثال شما در محل کار با یکی از همکاران خود به مشکل خورده اید . می توانید به تغییر شغل و یا تغییر دفتر خود اقدام کنید. راسل بیشاپ، روانشناس آموزشی کالیفرنیا در مقاله‌ای که برای وب‌سایت Huffington Post نوشت اظهار کرد، بخش‌هایی از زندگی خود را که دوست دارید تغییر کنند، را شناسایی کنید و در صدد تغیر آن برآیید.

با افراد مثبت‌اندیش رفت و آمد کنید

همان طور که می دانید مثبت اندیشی مسری است پس اطرافتان پر از آدم ها با افکار مثبت کنید. تا بتوانید از زندگی و رفت و آمد با آن ها لذت ببرید . حال می خواهید آن ها را ازدوستان شما باشند و یا افراد خانواده شما .مهم بیشتر کردن ارتبط شما با آن ها می باشد .

خوش بگذرانید

خوش گذرانی

گاهی اوقات نیاز است که شما یک فرد خوش گذران باشید . برخی از افراد این خوشگذرانی را در دیدن یک فیلم کمدی و جالب می دانند و برخی دگر خواندن یک کتاب پر از لطیفه ها ی بامزه و یا حتی می توانید به دیدن افرادی که دوست شان دارید بروید. مهم نیست از چه روشی برای خوشحال کردن خود استفاده می کنید مسئله مهم این است که شما احساس خوبی داشته باشید .و از زندگیتان لذت ببرید و خوشحال زندگی کنید. ودر کل احساس مثبت بودن را در خود تقویت کنید .

کارهای مورد علاقه‌تان را انجام دهید

همه ی ما نیمی  از زمان خود را مشغول انجام کار های اداری مان هستیم . و در سر کار به سر می بریم سعی کنید کاری را که به آن علاقه دارید را انجام دهید . و اگر کار فعلی تان را دوست ندارید آن را تغییر دهید .محل کار شما همانند محل زندگیتان در افکار شما و احساسات شما تاثیر گذار است . کاری را انجام دهید که همیشه دوست داشید در آن قدم بگذارید . و هیچ گاه به فکرشکست نباشید. تنها به علایق خود اهمیت دهید تا بتوانید از لحظه هایتان بی دغدغه لذت ببرید.

شرایط را با دید دیگری ببینید

با دید بهتر به شرایط نگاه کردن

وقتی بحث مثبت ‌اندیش شدن به میان می‌آید، نوع دیدگاه اهمیت دارد. با درنظر گرفتن یک وضعیت که قبلا آن را منفی می‌دانستید و فکر کردن به این که چطور می‌توانید به صورت مثبتی به آن برسید، یاد بگیرید نگرش سالم‌تری به زندگی داشته باشید.

افکارتان را در جهت مثبت سوق دهید

روانشناسان از هدایت افکار استفاده زیادی می‌کنند. وقتی احساس ضعف یا اضطراب دارید این کار به شما کمک می‌کند، کنترل افکارتان را به دست بگیرید. پس به یک اتفاق خوشحال کننده فکر کنید، تصویر ذهنی مثبتی برای خود بسازید، به اتفاقات بیرونی واکنش مثبت نشان دهید تا بتوانید احساسات منفی را تحت کنترل خود بگیرید.

اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنید

اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل کنید. ما نمی گویم برای مثبت اندیش شدن باید گذشته تان را دور بیاندازید بلکه می گویم باید گذشته تان را تحلیل کنید از اشتباهات خود درس بگیرید تا به سوی موفقیت حرکت کنید .

اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید

تقویت اعتماد به نفس

اغلب اوقات وقتی احساس نا امیدی و ناراحتی می‌کنیم، به جای اینکه بابت کارهایی که تاکنون درست انجام داده‌ایم به خودمان اعتماد کنیم، فقط روی اشتباهاتی که مرتکب شده‌ایم تمرکز می‌کنیم.

حتی اگر برخی کارها را اشتباه انجام دادید، برای کارهایی که تاکنون به خوبی انجام داده‌اید به خودتان اعتماد کنید و با اعتماد به نفس بیشتر، از زندگی لذت ببرید.

خودتان را ببخشید

نباید خود را مدام برای اشتباهات گذشته‌ سرزنش کنید زیرا با این کار چیزی درست نمی‌شود. به خودتان بگویید اشتباهات‌تان را بخشیده‌اید و آن ها را رها کنید.

از گذشته عبرت بگیرید

شما تنها می توانید زمانی به گذشته برگردید .و یاد آن بیافتید که قرار باشد از آن عبرت بگیرید. در غیر این صورت شما فرصتی برای افکار منفی و فکر کردن به آن ها نخواهید داشت . چرا که شما قدرت تغییر آن را ندارید . پس تنها می توانید از آن عبرت گیرید.

با افکار منفی مواجه شوید

با منفی های زندگیتان روبرو شوید تا بتوانید در زندگی خود تغییرات زیاد ی را ایجاد کنید.رسیدن به یک نتیجه یا حداقل تلاش برای رسیدن به آن سبب می‌شود نسبت به هر موقعیتی  که وجود دارد احساس بهتری داشته باشید.واین موضوع یکی از راهکار های اساسی برای مثبت اندیش شدن است.

قدردان داشته هایتان باشید

باید برای نعمت‌هایی که در زندگی داریم، شکرگزار باشیم. پس برای تمام چیزهایی که زندگی‌تان را بهتر و شادتر کرده است قدردان باشید تا انرژی مثبت بگیرید.

لبخند بزنید

لبخند بزنید

گاهی یک لبخند نیاز است تا حس خوبی پیدا کنید. لبخند زدن را تمرین کنید تا وقتی که هیچ احساسی هم ندارید صورت‌تان شاد و بشاش باشد.

باور کنید توانایی تغییر دارید

برخی افراد به این خاطر که مورد قبول دیگران نیستند احساس بدی نسبت به خودشان پیدا می‌کنند. بعد از اینکه باور کنید می‌توانید این ویژگی‌ها را تغییر دهید راهی برای تغییر دادن خود پیدا خواهید کرد.

باور کنید لایق چیزهای خوب هستید

آیا به شانس اعتقاد دارید ؟ بسیاری از افراد به شانس معتقد نیستند. واین موضوع بدین معنی است که آن ها در انتظار هیچ اتفاق جالب و خوبی نیستند . اعتقاد شما به شانس و این که شما فرد خوش شانسی هستید به شما برای این که فردی مثبت اندیش باشید کمک خواهد کرد .

مثبت‌اندیشی را تمرین کنید

برای مثبت فکر کردن، تنها تمرین کردن به نتیجه می‌رسد. هرچقدر مثبت‌ اندیش شدن را بیشتر تقویت کنید، احتمال ایکه به دنبال مثبت فکر کردن بروید بیشتر است. مثبت فکر کردن را تنها در زمان‌هایی که روحیه‌تان ضعیف است تمرین نکنید. بلکه تمرین را به کار هر روز خود تبدیل کنید، چه وقت‌هایی که روحیه‌ی خوبی دارید و چه وقت‌هایی که اصلا حوصله ندارید.

هر چه سریع‌تر شروع کنید

هرچه سریع تر شروع کنید

اگر می خواهید تغییری در زندگی خود آغاز کنید همین حالا شروع کنید .به تعویق انداختن هر کاری باعث می شود که شما از انجام آن منصرف شوید .پس در اولین فرصت شروع کنید .

دست از بهانه تراشی بردارید

یکی دیگر از راهکار ها برای مثبت اندیش شدن شما این است که شما می توانید برای  انجام ندادن کاری هزاران بهانه جالب پیدا کنید اما بهتر نیست دست از بهانه تراشی بردارید و به سوی موفقیت حرکت کنید و از روبرویی با مشکلات نترسید تا پیروزی را در آخر نصیب شما شود.

شرایط بد می‌گذرد

گذشتن از شرایط بد زندگی

بسیاری از افراد زمانی که عزیزی را که دوست دارند از دست می دهند تا مدت ها در غم آن هستند و این موضوع برخلاف تقویت افکار مثبت می باشد .این که شما با از دست دادن یک فرد احساس پوچی کنید و دیگر زندگی نکنید غیر ممکن است . شما باید بدانید این غم نیز همانند بقیه ی دشواری ها  با گذر زمان بهتر خواهد شد و می توانید آن را کنترل کنید .پس با خود مدام تکرار کنید .که شما از پس این نیز بر خواهید آمد و یا این نیز با تمام سختی هایش به اتمام می رسد.

زود تسلیم نشوید

تسلیم شدن ساده ترین راه برای فرار از مشکلات و سختی ها می باشد . ولی نتیجه ی آن تنها باعث می شود که خود را تنها یک فرد کم ارزش بدانیم که زود فرار می کند .اما اگر بتوانید مقابله کنید و سعی کنید مشکلات و سختی ها را هر اندازه غیر قابل حل را حل و فصل کنید و احساس خوشایند مفید بودن می کنید .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی85 75 30 91 - 021