فَسنَپ | تولد دوباره کسب و کارها...

دلایل تنفر از کار چیست؟ و چگونه آن را تغییر دهیم .

دلایل تنفر از کار بسیار زیاد هستند ولی شما باید به دنبال دلایل برای علاقه مند شدن به کار باشید . چرا که زمانی که به تنفر فکر کنیدقطعا تنفر دریافت می کنید .

تنفر کاری: دلیل واقعی آن چیست؟ چگونه می توان آن را تغییر داد؟ | ایران مدیر

چرا از کار کردن متنفریم و چطور می‌توانیم عاشق کارمان باشیم؟

هما نطور که می دانید بسیاری از افراد از کار کردن متنفر هستند و یا از شغل خود تنفر دارند. به نظر شما دلیل این میزان از تنفر چه چیزی می باشد . آیا از خود کار یا شاید از افرادی که با آن ها کار می کنند متنفر هستند . دلیل تنفر بسیار مهم است چرا که برای ایجاد تغییر در زندگی تان ابتدا باید بدانید از چه چیزی متنفر هستید تا بتوانید آن را تغییر دهید . چرا که همه ی ما خواستار انجام کار های هستیم که دوستشان داریم ویا یک محیط کاری مناسب.

ولی در این جا می خواهیم  سوالی مطرح کنیم  :چرا از کارمان متنفریم . و چه ذهنیتی باعث این تنفر شده است .

تحقیقات نشان می دهد که رضایت از زندگی و رضایت از شغل به تدریج رو به کاهش است و این موضوع نگران کننده است .

باوجود اینکه  در سال های گذشته هیچ یک از تفریحات و سرگرمی های که ما امروزه در محل کارمان داریم را نداشته ایم .همانند شبکه های اجتماعی و یا گوش دادن به موسیقی از طریق موبایل خود و یا حتی دیدن یک فیلم کوتاه در موبایل .

جالب است بدانید این ها جملگی کار های است که هنگام کار کردن انجام می دهیم . چرا که ما همواره موبایل را باخود به همراه داریم .و این سرگرمی ها نیز به وسیله موبایل است .

  • آیا فقط بر چیزهای منفی تمرکز می‌کنیم؟

شاید دلیل تنفر ما از کار و یا افراد این باشدکه شما با افرادی هم صحبت می شوید که دچار ضعف و ناراحتی هستند و دقیقا حس شما را دارند و به دنبال رسیدن به موفقیت در ابتدا کار هستند . و زمانی که به آن نمی رسند شروع می کنند به حرف های نا امید کننده . در مصاحبه های که با کارآفرینان موفق شده است. آن ها از سختی ها و نه رسیدن ها و تلاش مجدد برای آن نیز می گویند. آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که شما به چه میزانی به دنبال موفقیت بوده اید . و آیا میزان اشتیاق خود را برای ایجاد کسب و کارخود  تا به حال تخمین زده اید؟

در بالا در مورد افرادی که برای وقت گذراندن به در فضای مجازی می گردند. و یا حتی ساعتی را به موسیقی گوش می دهند .و یا بازی می کنند . نیز صدق می کند .

عموما افراد در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ویا بقیه شبکه ها از خوشی ها و موفقیت های خودصحبت می کنند و آن ها رابه اشتراک می گزارند . و شما با دیدن آن ها با خود می گویید چگونه او توانسته ، ولی من در این موقیعت هستم . و این همان احساس نارضایتی است که شما در پیرامون خود دارید . و درصدد رفع آن نیز برنمی آید .

قطعا متوجه شده اید که زمانی که شما تمرکز خود را بر روی نارضایتی ها موجود در محل کار خود بگزارید . به تنهایی  به آن ها فکر کنید . کم کم احساس نارضایتی در شما به وجود می آید . ولی زمانی که به چیز های مورد علاقه خود در کار تمرکز کنید . قطعا کار برای شما دلپذیرتر خواهد شد.

بر ویژگی‌های مثبت شغل فعلی‌خود تمرکز کنید

همیشه تمرکز بر روی مسائل و مشکلات باعث احساس نارضایتی و برعکس آن باعث احساس خرسندی در مورد ما می شود .حال بیاید در مود جنبه های مثبت کارهای خود تمرکز کنید. و ببنید چه موضوعاتی باعث شده که شما به سر این کار بیاید. و از کار قبلی خود انصراف دهید. مثلا این کار به محل زندگی شما نزدیک تر است . و یا میزان حقوق دریافتی در این کار ۲۰ درصد بیشتر است . ویا حتی این کار نسبت به کار قبلی شما ساده تر است . مهم نیست که چه موضوعی باعث شده که شما برسر این کار بیاید ولی نکته قابل توجه جنبه های مثبت این کار نسبت به کار قبلی شماست و زمانی که در دشواری و سختی قرار می گیرید و از کارتان ناراضی می شود به این جنبه ها فکر کنید .

چرا که در غیر این صورت اگر قرار باشد به منفی های ذهن خود بال و پر دهید .قطعا سوالاتی از این قبیل در ذهن ما تشکیل خواهد شد که چرا شغل من باعث ترقی نمی شود و یا چرا از شغل خود بیرون نمی آیم . و یا چرا کار های من به این میزان روزمره است.

جواب این سوالات ما را دچار سر درگمی می کند وعموما یک پاسخ که ما مجبور به انجام  این کار بوده ایم را ذهن ما بزرگ می کند.  و این موضوع باعث می شود که مادامی که در آن شغل هستیم از کار احساس تنفر کنیم . ولی قطعا می دانید که هین کار با این مشکلات بهتر از بیکار بودن است .

  • آیا برای کارفرمایی بی‌تفاوت کار می‌کنیم؟

کسی که ما برایشان کار می کنیم نقش مهمی در احساس رضایت و یا عدم آن برای ما خواهند داشت چرا که مدیر یک مجموعه باعث خط و مش های کلی آن مکان می شود و تحقیقات نشان داده است، که ۹۲ درصد از افراد دوست دارند با کارفرمایی دلسوز و همدل و مهربان کار کنند . و این بدین معنی است که این میزان از افراد در حال حاضر از شغل خود و یا از کارفرمای خود ناراضی هستند و لی همچنان به کار خود بنابر دلایلی ادامه می دهند.

منظور از همدلی در این جا درک احساسات کارمندان است و کارفرما در ابتدا باید کار مند خود را درک کند و سپس با او شریک شود . این همدلی در میزان تنفر و یا احساس رضایت ما بسیار اهمیت دارد .

با رئیس خود دربارهٔ رؤیاها و آرزوهایتان گفت‌وگو کنید

۶ راه ایجاد روابط صمیمی در کسب و کار

بسیاری از افراد معتقدند که زمانی که با ریس و یا کارفرمای خود در مورد آرزو ها و رویا ها صحبت می کنیم و به این فکر می کنیم که کارفرما می خواهد در تحقق این اهداف به ما کمک کند . این موضوع خود باعث ایجاد انگیزه در ما خواهد شد. شاید کار فرما در تحقق اهداف کارمندش نتواند کاری کند . ولی همین که کارمند ببیند که آرزو ها و رویا هایش برای کارفرما مهم است انگیزه او را برای کار کردن بالا می برد. .

یکی از تحقیقات اخیر موسسه ی گالوپ نشان داده است .که ۳۷ درصد از کارکنان اگر بتواند در منزل کار پاره وقتی داشته باشند . از کار فعلی خود خارج می شوند و این موضوع به این معنی است که افراد بیشتر ترجیح می دهند که در منزل آن ها به صورت دور کاری مشغول به کار باشند و این موضوع دلیل مختلفی چون ترافیک و یا مشارکت بیشتر در مسائل خانوادگی و … دارد . برای مثال شما فرض کنید در شهر شلوغی کار می کنند وصبح خود را باید با ترافیک سنگین در ساعات شلوغ بگذرانی و سپس به محل کار بروید و مشغول انجام آن شوید و در نهایت باز ساعتی را در ترافیک بگذرانید تا به منزل شما برسید آیا این موضوع باعث بی علاقگی نسبت به کار نمی شود .

 

 در کمک به دیگران داوطلب شوید

Free Photo | Surprised screaming young business colleagues

اگر در شرایط سختی کار می کنید و در بین افراد ویا مدیران خود همدلی را نمی بینید .به شما پیشنهاد می کنیم با کمک کردن به دیگران شروع کنید . خودر در مشکلات آن اها سهیم کنید و به آن ها در انجام کارهایشان کمک کنید تا بروی مشکلات افراد دیگر تمرکز کنید و این کار باعث ایجاد رابطه ی دوستانه در محیط کار شما خواهد شد و واین خود برای ایجاد انگیزه در کار به شما کمک خواهدکرد .

ویا اگر محیط کاری شما این اجازه را به شما نمی دهد می توانید خود را به صورت داوطلبانه در پروژهای مختلف شریک کنید .سعی کنید با پروژهای مورد علاقه تان شروع کنید .تا لذت بیشتری از کارببرید . این موضوع باعث می شود که شما سرگرم کارهای جدیدی شوید و یا دوستان تازه در محیط کار خود پیدا کنید و با افراد جدیدی معاشرت کنید و حتی می توانید با این کار میزان رهبری و هدایت کنندگی و بقیه توانایی های خود را به مدیرانتان نشان دهید .

آیا کاری که انجام می‌دهیم چیزی نیست که واقعا به آن علاقه داریم؟

بسیاری از افراد مدام می گویند از کارکردن متنفر هستم . چگونه می توان این موضوع را تغییر داد . و فرد را عاشق کار خود کرد . این موضوع براین اساس است که همه ی ما دوست داریم کار های انجام دهیم که مورد علاقه ما است و کارهای که نسبت به آن ها تفر داریم را انجام ندهیم .

البته نکته قابل توجه این است که شما از کجا می فهمید که چه کاری را دوست دارید و چه کارهایی بدتان می آید.

زمانی که شما کودکی ونوجوانی را سپری می کنید وبزرگسال می شوید . اعضای خانواده و دوستان معتقدند که حال یک فرد بالغ شده اید و باید برهمین اساس کار  و مسئولیت ها را انجام دهید .اگرچه این موضوع از نظر عام مردم کار خوبی است . ولی نهایتا موضوعی است که موجب می شود فرد در کار خود احساس نارضایتی کند .

فهرستی از ویژگی‌های مشترک میان شغل فعلی و شغل رؤیایی‌تان تهیه کنید

این کارها را نباید هر روز انجام دهید

اگر به دنبال از بین بردن تنفر در کار هستید . به شما پیشنهاد می کنم یک فهرست تهیه کنید و در آن فرصت در سمت راست تمامی رویا هاو آرزو های خود را در مورد شغل رویایی خود بنویسبید. برای مثال میزان حقوق ویا نزدیکی به محل کار و حتی می توانید میزان ساعت کاری خود را نیز یاداداشت کنید و… ودر سمت چپ شرایط کار فعلی خود را کامل و واقع بینانه بنویسد . شاید این کار برای شما کمی زمان بر باشد ولی در نهایت خواهید دید که کار فعلی شما چندان بد هم نیست و بسیاری از موارد دوباره تکرار شده اند . و این یعنی یک رضایت نسبی در کار فعلی حال می خواهیم این میزان رضایت را بیشتر کنیم .کافی است به کار فعلی تان بیشتر فکر کنید ودرصدد از بین بردن ویا تغییر موضوعات ناراحتت کننده آن برآیید.

برای مثال شما یک حسابدار هستید. و بخشی از کارتان در ارتباط با سفارش لوازم وخرید آن است. و بخش دیگر کارهای مالی . شمامی توانید به بخش مورد علاقتان که کار مالی است بیشتر زمان دهید یعنی برای این بخش زمان بیشتری صرف کنید. و کار های خرید را به صورت اینترنتی انجام دهید .تا مجبور نشوید ساعت زیادی را صرف آن کنید . و این تغییر کوچک میزان رضایت خاطر شما را برای کار فعلی تان افزایش می دهد.

با کمک سرپرست یا شبکهٔ ارتباطی خود، نقش خود را در سازمان ارتقا دهید

بسیاری از افراد زمانی کار خود را مطلوب می دانند که در آن احساس کنند در حال پیشرفت هستند . شما می توانید از رویاهایتان در مورد جایگاه کاری با مدیر ویا سرپرست بخش خود صحبت کنید تا ببینید می تواند در این زمینه به شما کمکی کند. ویا می توانید  افراد دیگر در این زمینه کمک بگیرید تا متوجه شوید چه کار های باید بیاموزید تا بتوانید به آن جایگاه برسید. برای این کار شاید لازم باشد مدت زمانی رابه آموزش بپردازید . ولی در نهایتا می توانید به جایگاه مورد علاقه تان برسید .

سخن پایانی

A Close Up Image Of The Words "The End" From A Typewriter Stock Photo, Picture And Royalty Free Image. Image 66552177.

هدف اصلی ما از طرح این مقاله آن است که کار فعلی شما را به کار رویایتان نزدیک کنیم .ودر نهایت باعث شویم که از کار فعلیتان لذت بیشتری ببرید . قطعا یا این کار در ماه اول کمی دشوار به نظر می رسد اما به مرور متوجه خواهید شد. که چه میزان به رویاهای شما نزدیک شده اید .و به چه میزانی از کار فعلی تان راضی خواهید بود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی85 75 30 91 - 021