فَسنَپ | تولد دوباره کسب و کارها...

خلاقیت های پنهان درونی چه تاثیری بر روی زندگی ما می گذارد؟

خلاقیت های پنهان درونی همان چیزی است که همه ی ما باید به دنبال آن باشیم . ودرصد کشف آن براییم چرا که این خلاقیت ها به ما کمک می کند تا بتوانیم شرایط را تغییر دهیم.

آیا می دانستد تمام افراد می توانند خلاقیت های پنهانی درونی خود را بیابند . و این موضوع هیچ ربطی به رشته ی تحصیلی و یا فعالیت های روزمره آن ها ندارد . عموم افراد تصور می کنند خلاقیت صرفا برای اشخاصی است که هنرمند و یا موسیقی دان و نقاش هستند .در حالی که خلاقیت به طیف خاصی مربوط نمی شود بلکه یک الگوی کلی است .و از یک نویسنده تا یک نجار و یا هر شغل دیگر را  شامل می شود .

شما زمانی که به این باور برسید که در تمام زمینه ها می توانید خلاق باشید .و این موضوع ربطی به جایگاه و یا شغل و … نداشته باشد  .آن گاه شما می توانید تمام موضوعات را با دیدی دیگر ببینید. و تبدیل به یک فرد خلاق شوید .

برای شروع، کار های تکراری نکنید. سعی کنید راه های تازه را دنبال کنید . سعی کنید چیز های جدید ی را تجربه کنید . البته باید بدانید در این راه قطعا به شکست بر می خورید ولی کسی موفق خواهد بود .که از شکست ها نترسد و مسیر خود را طی کند، تا موفقیت و خلاقیت برسد.

 

در اینجا ابتدا رفتار های انسان های خلاق را بررسی می کنیم .تا ببینیم چگونه به خلاقیت در کار رسیده اند و توانستند مسیر خود را پیدا کنند . و سپس ۳ گزینه  از تاثیرات استفاده از خلاقیت در زندگی فردی را باهم بررسی خواهیم کرد .

مقصودما از خلاقیت ویژگی خلاقانه مانند فکر کردن های مختلف و متفاوت و رفتن راه های جدید، مخلوط کردن چند ایده مختلف است. برای مثال زمانی که موسس شرکت خودرو سازی اولین اتومبیل خود را ساخت مردم به این فکر می کرند .که چگونه اسب های سریع تری داشته باشند .

فردی چون ایلان ماسک را در نظر بگیرید .وی زمانی که متوجه شلوغی و ترافیک شهر ها شد به دنبال راهکار تازه بود  تا بتواند این مشکل را حل کند. او توانست هایپرلوب را بسازد. این هایپر لوپ نوع جدیدتری از حمل و نقل بود چرا که به شکل تونل های زیر زمینی است. که این تونل ها قابلیت انتقال مسافران را با سرعتی بیش از ۱۱۲۵ کیلو متر بر سرعت جابه جا می کند .

این سیستم می تواند به کمک تونل های زیر زمینی شهر های مهم مرکزی را بهم متصل کند .او درنظر داشت که به کمک حمل و نقل اتومبیل ها به تونل از آسانسور های استفاده کنند که اتومبیل ها را به زیر زمین ها ببرند .

 

مثال آخر،‌مثالی است از شرکت Saltwater Brewery در ایالت فلوریدای آمریکا. این شرکت حلقه‌هایی شش‌تایی را برای بسته‌بندی قوطی‌های خود ابداع کرده است .که جانواران دریایی می‌توانند آن ها را بخورند. در حالی که حلقه‌های شش‌تایی معمول که در نهایت از دریاها و اقیانوس‌ها سر درمی‌آورند، موجودات دریایی را می‌کشند، این حلقه‌ها غذای موجودات دریایی را تأمین می‌کنند. برای ساخت این حلقه‌ها از محصولات جانبی تولید آب‌جو استفاده شده است و دارای جو یا گندم هستند. البته این حلقه‌ها فقط برای ماهی‌ها قابل‌خوردن نیستند و انسان‌ها نیز می‌توانند آن ها را بخورند!

تأثیر خلاقیت بر زندگی فردی

تاثیر خلاقیت بر زندگی فردی

بعد از مرور چند نمونه از ایده‌های خلاقانه، تأثیر خلاقیت بر زندگی فردی را بررسی می‌کنیم:

۱. خلاقیت موجب می‌شود چشم‌انداز بهتری داشته باشیم افرادی که می خواهند خلاق تر باشند

افرادی که سعی می‌کنند در زندگی روزمرهٔ خود به دنبال خلاقیت های پنهان درونی خود بگردند (مثلا مسیرهای جدیدی را به محل‌کارشان می‌یابند، در آشپزی خلاقیت به خرج می‌دهند یا جدول حل می‌کنند) ویژگی‌های شخصیتی مشترکی با افراد خلاقی مانند هنرمندان، طراحان و موسیقی‌دانان دارند. این ویژگی‌های مشترک عبارت‌اند از:

  • کنجکاوی
  • انگیزه (Drive)
  • فکر و ذهنیت باز
  • استقامت و پشتکار
  • مثبت‌اندیشی

برخی مطالعات نشان دهنده ی این است که همواره افراد به دنبال راهکار های متفاوت هستند . و این تفاوت باعث خلاقیت در آن ها می شود . درنتیجه تفاوت زیادی بین خلاقیت و سلامت روحی وجود نخواهد داشت .

به نظر دیگر دلیلی برای متقاعد نشدن وجود ندارد. چرا که جست و جو د در نیمه های خلاق باعث می شود چشم اندازشما را به زندگی  بهتر خواهد شد. یکی از بهترین راه های برای خلاقیت افزایش اعتماد به نفس است .

چرا که زمانی که اعتماد به نفستان بالا باشد ترس های شما نسبت به خارج شدن از محیط امن خود را کاهش می دهد و این موضوع کمک خواهد کرد که بهتر از گذشته به دنبال راه های جدید باشید و از پیامد های آن نترسید .

کنج راحتی یا همان comfort zoneحالتی است که در آن فرد رفتار های خنثی ازخود نشان می دهد و این خنثی بودن به دلیل خارج نشدن از شرایط ریسک است و شرایط ثابت خود را حفظ می کند .

دو عاملی که باعث افزایش خلاقیت افراد خواهد شد را می توان تست راه های جدید و هم دوری از حالت کنج راحتی دانست . این دو به شما کمک می کند تا خود را از بند روسومات و اخلاق های ثابت خود نجات دهید. و شما را به خلاقیت می رساند .

حال چگونه می خواهید اعتماد به نفستان را افزایش دهید ؟ جواب ما به شمارو به رویی با مشکلات و چالش های جدید خواهد بود .

۲. خلاقیت موجب افزایش فرصت‌ها می‌شود

در بیشتر مواقع افرادی که به دنبال خلاقیت های پنهان درونی خود هستند فرصت های بیشتری را در زندگی خود  پیدا می کنند.چرا که آن ها یاد گرفته اند که چگونه با مشکلات از راه دیگری برخورد کنند . و آن ها را برای خود به فرصت تبدیل کنند . درکل این افراد ذهن باز تری نسبت به بقیه دارند. و این موضع به آن ها کمک خواهد کرد تا به مشکلات به شکل فرصت های تازه نگاه کنند .

برای مثال فردی را در نظر بگیرید.که در شرکتی مشغول به کار است و با وجود کم علاقه گی به کارش ولی به دلیل اینکه کارش کفاف زندگی را می دهد به کار خود ادامه می داد ولی بعد از ۱۱ سال از کار خود اخراج شد .او ابتدا بسیار ناراحت شد. چرا که یک شغل با دآرمد معمول و یک نواخت را از دست داده است .ولی با گذشت زمان این موضوع تغییر کرد. چرا که او توانست با کمک خلاقیت خود شرکتی بزند .و به فروش محصولات خود بپردازد او بعد از مدتی متوجه شد که چندین مشتری ثابت پیدا کرده و به درآمد نسبی نیز رسیده و ازکار جدید خود میزان رضایت خاطری بیشتری نیز دارد .

حرکت کنید:

شروع حرکت

تا زمانی که حرکت نکنید درجا خواهید زد ولی اگر حرکت کنید می توانید به پیروزی نزدیک شوید . چرا که حرکت کردن به معنی آزاد شدن از بند های اسارت خواهد بود .

  • به‌دنبال چیزهای مثبت باشید:

زمانی که به دنبال موضوعات مثبت باشید .مشکلات نیز برای شما چون فرصت خواهند بود..

  • از چیزهای کوچک شروع کنید:

حتما نیازی به جهش بزرگ نیست . چرا که زمانی که جهش بزرگ باشد ممکن است انجام ندهید . شما می توانید با تغییرات کوچک شروع کنید . تا بتوانید کسب وکارتان را رونق دهید .

۳. خلاقیت موجب می‌شود آزاد باشیم و بتوانیم همه چیز را به هم بریزیم

من شکست نخوردم. فقط ۱۰ هزار راهی را یافتم که به نتیجه نرسیدند.

– توماس ادیسون

توماس ادیسون

این سخن ادیسون به نوعی نشان دهنده ی این است که خلاقیت به معنی تجربه کردن است و تجربه کردن می تواند با اشتباه رو برو باشد.

تا به حال به طراحان گرافیکی دقت کرده اید . آن ها دائما در حال تغییر دادن هستند تا به حس مورد نظرشان برسند .و در کل کار خود در حال ایجاد تغییرات هستند و یا به دنبال آزمودن راهکار های جدید هستند و این کار به آنان کمک خواهد کرد تابهتر بتوانند خلاقیت را در کار خود دخیل کنند.

تا به حال از خود پرسیده اید که حستان  نسبت به موضوعات جدید چگونه است .آیا از اینکه روتین خود را تغییر دهید نمی ترسید .

بیاید سعی کنید خلاقیت های پنهان درونی خود را شکوفا کنید. از تغیرات و یا پیامد های آن نترسید قطعا موفقیت نزد افرادی است ،که موضوعات جدید را امتحان می کنند . تلاش کنید باور های تان را در ذهن تغییر دهید . همه چیز از ذهن شما شروع می شود با ایجاد تغییر در آن می توانید خود را یک قدم به خلاقیت نزدیک تر کنید .

تمامی افراد جوهره ی خلاقیت دارند و لی برخی از افراد از این موضوع استفاده می کنند و خود را به موفقیت نزدیک می کنید . استفاده از خلاقیت درونی خود ما را در راه های تازه قرار می دهد و این خود باعث می شود تا زندگی با شادی رضایت خاطر و در نهایت به موفقیت بیشتر برسانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی85 75 30 91 - 021