فَسنَپ | تولد دوباره کسب و کارها...

روابط اجتماعی کارمندان چه تاثیری بر روی موفقیت در کار دارد.

روابط اجتماعی کارمندان اگر خوب و موثر باشد .می تواند باعث شود شما در زمینه های فردی و سازمانی پیشرفت کنید .و این پیشرفت می تواند ودر نهایت به شادابی فرد و بهروی سازمان کمک  کند .ما در اینجا می خواهیم درمورد چگونگی این تاثیر بیشتر بدانید .

همه ی ما به دنبال محیط کار خوب و دوستانه می گردیم .و تمایل داریم در همچین محیطی کار کنیم . چرا که کار کردن در همچین محیطی به ما کمک می کند. به سازمان احساس دلبستگی بیشتری داشته باشید .و بنابراین ماندگاری ما را در آن شرکت بیشتر خواهد بود .اما در حال حاضر کار کردن به طور غیر متمرکز شده است. و کارمندان بیشتر علاقه نشان می دهند. که کار خود را به صورت غیر حضوری انجام دهندو اصطلاحا دور کار باشند .

روابط اجتماعی خوب میان کارمندان
و دلیل این موضوع می تواند میزان پیشرفت علوم وتکنولوژی باشد . و این امکانات جدید به بیشتر شدن روابط کاری نیز  کمک می کند .

در این راستا تحقیقات مختلفی صورت گرفته است.برای مثال می توان به تحقیقات موسسه‌ی افکارسنجی گالوپ اشاره کرد .آن ها معتقد بوند۸۵ درصد از افراد در هر سازمانی از کار خود ناراضی هستند. و بنابراین هزینه ی معادل ۷ تریلیون دلاری خود را کاهش بهروری به سازمان ها تحمیل می شود . در مقابل روابط اجتماعی کارمندان در اولویت قرار دارد .و همین موضوع به بهبود کارایی و همچنین سلامت سازمانی کمک خواهد کرد .

بسیاری از جوانان ده های اخیر در ایران به نسل بی تعهد و بی وفا نسبت به شغل خود معرفی شده اند . چرا که افراد در سنین جوانی کنجکاوی بیشتری دارند .و همین موضوع باعث شده که آن ها از یک شاخه به شاخه ای دیگر بروند. و مدام به دنبال شناخت خود و محل کارخود هستند . البته این دیدگاه نیز همانند بسیاری از دیدگاه های دیگر هنوز به قطیعت نرسیده است. چرا که بسیاری از جوانان نیز ثابت کرده اند.هنوز می خواهند با وجود سن کم خود در کار خود دائمی باشند .و کاملا نسبت به کار و همکارانشان وفادار هستند .و این موضوع به دلیل امنیت شغلی نیست. بلکه به دلیل برقراری ارتباط بسیار خوب با دیگر کارکنان شرکت و یا سازمان است .

احساس تعلق خاطر

این موضوع نیز یکی از مزیت های داشتن روابط اجتماعی کارمندان خواهد بود . میشل اودلند، مدیر بازاریابی توتینو و اولد ال پاسو از محصولات شرکت غذایی جنرال میلز می‌گوید.: «به مدت ۱۱ سال است در جنرال میلز مشغول به کار هستم و روابط دوستانه با همکارانم دلیل اصلی ماندگاری‌ام در این شرکت بوده است. این روابط قوی، احساسی قدرتمند از تعلق و وابستگی را در من ایجاد می‌کند.»

جنیفر شاپفر، مدیر کل تدارکات حمل و نقل جنرال الکتریک ترنسپورتیشن می‌گوید: «داشتن دوستان صمیمی در این شرکت، یکی از دلایلی بوده که من را ۱۱ سال ماندگار کرد .و به همین خاطر می‌خواهم همچنان به کار خود در جنرال الکتریک ادامه دهم.»

از دیدگاه نسل های جدید برمی آید. که همه افراد یک شرکت و یا سازمان به عنوان یک خانواده هستند. و ریس شرکت نیز حکم پدر را برای کارمندان خود داشته باشد . و قطعا جدا شدن از خانواده برای همگان مشکل خواهد بود. تا زمانی که شما محیط را همانند خانواده ببیند حتی می توانند با کسر حقوق در بحران ها و یا اضافه کار های تیمی نیز مشکلی نداشته باشید . و قطعا این افراد به سادگی از این چنین محیطی خارج نمی شوند. تا خو را درگیر شرکت دیگری کنند .مدیران سازمان باید برای ایجاد یک فرهنگ اجتماعی غنی نیز تلاش می کنند .

در یک نظر سنجی که توسط فیوچر ورک پلیس و ویرجین پالس، ازشرکت کنندگان در مور چگونگی فراهم سازی بستر های لازم برای ایجاد روابط مستحکم در محل کار توسط مدیران سوال شد .

تیم کاری قوی چگونه پیدا کنیم؟ - پراوش تیم کاری

برخی از پاسخ دهندگان یه ایجاد تیم های قوی بر پایه رویدادهای اجتماعی اشاره کرده اند . یک سوم  آن ها معتقد هستند .سفر های کاری نیمی از پاسخ دهندگان، به ایجاد تیم‌های قوی و برپایی اتفاقات اجتماعی اشاره کردند.  یک سوم افراد انجام فعالیت های کاری را در محیط های غیر سازمانی را پیشنهاد می کنند. در نتیجه  فقط ۲۰ درصد روی بهروری از فناوری‌های تعاملی تاکید کردند. پس تفاهم میان ارتباطات مستقیم و فناوری‌های تعاملی، با ایجاد احساس تعلق خاطر در بین نیروی کار، ارتباطات آن ها را نیز گسترش  می‌دهد.

به عقیده‌ی ارین یانگ، قائم مقام بخش مدیریت محصول کمپانی ورک دی.: «ما موفق شده‌ایم طراحی فضای کاری خود را متناسب با روند مدیریت محصول و نحوه عملکرد تیم‌های توسعه بهبود دهیم». او از تیم کاری خود درخواست کرد. ایده‌های خود را درمورد فضای کار با یکدیگر در میان گذاشته و نظرات خود را در صفحه‌ی شرکت در پینترست مطرح کنند.

فضای کاری ورک دی به خاطر فعالیت ها موثر مدیران آن در تیم سازی،سبب تقویت تعامل در بین کارکنان شده و روابط آن ها را محکم کرده است. البته به جز تشکیل گروه قدرتمند، رویدادهای اجتماعی نیز می‌تواند جالب و پر استفاده  باشد. کارمندان شرکت هاب اسپات، به تدریج  می‌توانند با همکاران خود در بخش‌های مختلف ملاقات کنند.و معمولا نمی توانند به صورت حضوری هم را ببینند .

آلیسون الورثی، معاون بخش موفقیت مشتری هاب اسپات در این‌باره می‌گوید.: «ما هر سه ماه یک بار، میزبان مراسمی هستیم که مدیران اجرایی‌مان هزینه‌ی آن را پرداخت کرده اند و وظیفه هدایت گفت‌و‌گوها را به عهده دارند. تمام اعضا شام را در کنار جمعی از همکاران ناشناخته‌ی خود در هاب اسپات صرف کرده و با هم معاشرت می‌کنند.»

به عقیده‌ی لورا پتی، تهیه کننده شبکه‌ی CNBC، کارمندان این شرکت به طور مرتب در مراسم‌های سازمانی حضور یافته است. و در کنار همدیگر غذا می‌خورند.

دور کاری

از آن جایی که ۷۰درصد مردم جهان حداقل یک هفته دو کاری کرده اند. شرکت ها عموما در جست و جوی برای یافتن راهی برای متقاعد کردن افراد برای دور کاری است. برای مثال، تیم‌های کاری در کمپانی آکامای گاهی برای دیدار حضوری با دیگر همکاران از نقاط مختلف دنیا، دور هم جمع می‌شوند.

راس فینبرگ، معاون استراتژی و عملیات این شرکت می‌گوید:. «این سفرها هزینه‌ی زیادی دارد و خروجی دیدار باید توجیه کننده هزینه‌ها باشد. تجربه‌ی من گویای آن است، گرد هم آمدن تیم‌های دورکار و ملاقات آن ها با دیگر همکاران شان در آکامای، به تعهد آن ها می‌افزاید. این کار بهره‌وری سازمان را بالا می‌برد.»

مدیرانی که بتوانند با تقویت روابط اجتماعی اعضا، وابستگی ها آن ها را بیشتر کنند. می توانند  برای زمان طولانی‌تری روی کارمندان خود حساب کرده و فرهنگی درست را  ایجاد کنند. در نهایت این فرهنگ باعث می‌شود لذت بیشتری از کار ببرند.

داشتن روابط اجتماعی خوب نه تنها باعث رضایت شغلی و لذت بیشتر از کار می‌شود. بلکه روابط دوستانه می‌تواند زمینه‌ی ایجاد تعلق خاطر، پیشرفت شغلی و موفقیت هر چه بیشتر سازمان را به ارمغان آورد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی85 75 30 91 - 021