فَسنَپ | تولد دوباره کسب و کارها...

جذب مشتری با برند مارکتینگ به چه صورت است !

جذب مشتری با برند مارکتینگ موضوعی است که امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است چرا که همه ی افراد به سمت برند خریدن رفته اند . واز این رو کسب وکار ها نیز سعی دارند خود را به یک برند تبدیل کنند.

 

برند مارکتینگ به روش های از بازاریابی گفته می شود که که شناخت را از یک برند زیاد می کند. برند در اصل همان چیزی است که کسب و کار را با آن شناخته می شود . برای مثال مشخص می کند که که کسب و کار تان چیست ؟ چه محصولاتی را ارائه می کنید و یا این محصولات داری چه قیمتی است ؟ برند مارکتینگ برای هر دونوع کسب وکار B2B و هم B2C کاربرد دارد . نام های تجاری در ابتدا برای تبدیل شدن به برند باید راه زیادی را طی کنند . و این راه برای آن ها بسیار سخت و دشوار خواهد بود .

همانطور که می دانید برند های که امروزه همگان می شناسند. و تبدیل به غول های اقتصادی شده اند راه بسیار سختی را طی کرده اند تا نام های خود برای مان آشنا کنند .

 

برند یا نام تجاری چیست؟

برای اینکه در ذهن مخاطبین خود ثبت شوید و همیشه شما را به یاد بیاورند،  لازم است که نام تجاری داشته باشید. نام تجاری و یا برند همان هویت طراحی شده شرکت است که زمانی که مخاطبین آن را می شنوند به سرعت به یاد کسب و کار شما بیافتند .

نام یک برند از استراتژی آن شرکت می آید که به آن لقب مارک نیز می دهند نام تجاری را هرگز با لوگو یکی ندانید . نام تجاری همان اعتمادی است که شما به مشریان خود می دهید .

.برندینگ و عناصر اصلی آن - بازاریابی | بازاریابی و فروش | آموزش بازاریابی | مشاوره بازاریابی

برندینگ چیست؟

برندینگ فرایندی است که یک محصول باید طی کند تا بهتر بتواند در ذهن مشتریان وبه وسیله کمپین های تبلیغاتی در ذهن باقی بماند.

برای رسیدن یک فرد به برند باید مسیر های زیادی طی شود . چرا که قسمتی از برندینگ مربوط به لوگو کارت ویزیت سربرگ و.. می باشد  طاحی لگو و یا کارت ویزیت و… قسمتی از هویت تجاری شما است و شما ملزم به انجام آن هستید .

در اصل یک برند تنها کارت ویزیت ویا سربرگ نیست .برند یک مفهوم تجاری است ، که شخصی تعاریف خود را از این مفهوم دارد . ولی نکته قابل توجه این جا است که تمامی این تعاریف گوناگون دارای اصول یکسانی هستند که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

استراتژی برندینگ

استراتژی برند شما در اصل همان بخش بازاریابی برند شماست که برای شما چون سلاحی عمل می کند . هدف آن ایجاد روابط بین شما مشتریان است . در استراتژی شما باید اطمینان را به مشتریان ومخاطبین خود دهید .

 

موقعیت برند

شرایط برند شما صرفا برای قرار دادن نام تجاری شرکت شما نیست . بلکه مرکز رقابت برند شما می باشد . در اصل موضوعی است که اسم تجاری شما را بدون دقت به عوامل بیرونی درست می کند . در نتیجه وقتی شرکت شما موفق خواهد شد ، که برند شما در بازار به میزان کافی  معروف شود . با اهمیت ترین موضوع در پیام های بازار یابی یک تصویر بسیار بزرگ از برند شما خواهد بود . و همچنین وسعت مزیت های شرکت را به نمایش می گذارد.

 

برند مارکتینگ چیست؟

برند مارکتینگ در بازاریابی سنتی روشی برای افزایش احساسات مثبت مشتریان نسبت به برند بوده است که معمولا از طریق تبلیغات تلویزیونی انجام می‌شد. در بازاریابی سنتی در برند مارکتینگ، هدف این است که تعداد بالایی از مشتریان، برند را بشناسند. از لوگوی برند و ویژگی‌های بررسی تا هدف و ارزش‌های آن و ویژگی‌های متفاوت دیگر. اما در عصر امروز رقبا از هر ابزاری و هر شیوه ای برای پیشی گرفتن از یکدیگر و جذب سهمی از بازار بهره می برند.  و این یعنی شما به چیزی بیشتر از تکنیک های معمول برای رقابت و مطرح کردن برند خودتان در ارائه و فروش خدمات و سرویس ها و شناسایی و ارتباط با بازار هدف نیاز دارید. در این میان برندهایی که از سیستم ها و سرویس های آنلاین برای این رقابت در مارکت استفاده می کنند یک قدم جلوتر از ، دیگران هستند.

کمپین های برند مارکتینگ چگونه هستند؟

هنگام برنامه ریزی در مورد بازاریابی و یا برند سازی دسته از تصمیمات گرفته می شود که این تصمیمات انتخاب های ما را ساده تر می کنند . و از تبلیغی به تبلیغ دیگر و در نتیجه مجموعه رنگ های شما همیشه یکسان خواهند بود و طرح شما یکسان خواهند شد . و همچنین لوگوی شما همیشه ثابت است . بنابراین لازم است زمان طراحی برندینگ ولوگو یکی باشند . و از نظر بصری هم بهترین تصویر را از شرکت خود تصویر سازی کند.

پیروزی شما در زمینه ی وب برندینگ لازمه برخورداری از ویژگی هایی است که تعیین می کند که آیا وب برندینگ شما به موفقیت خواهد رسید یا خیر ؟ باید بدانید که پیش از این که وارد رقابت با آن ها شوید . فهم درستی از طراحی و یاتوسعه کمپین برند مارکتینگ داشته باشند . قبل از هر چیزی شما نیاز دارید که رقبای خود را به خوبی بشناسید و نقاط ضعف ویا قدرت آن ها را دریابید جهت پایه ریزی سیستم تجارت آنلاین خود برنامه ریزی زمان بندی شده ای را نسبت به مسیرها و شیوه های فروش، نوع اطلاع رسانی، وفادارسازی مشتریان، ارتباط مستمر و متناسب با سلایق آن ها برای پیشبرد اهداف خود و حرکت به سمت آینده داشته باشید.

آشنایی با اصول اولیه‌ برند سازی | چطور

 

چگونه برندمان را با روشی درست معرفی کنیم؟

برند موضوعی بسیار فراتر از یک سری تصاویر و واژه ها است، در حقیقت برند یا ابزارهای مورد نیاز به منظور معرفی درست و ارتباط صحیح را برای کمپین های تبلیغاتی شما فراهم می کند. هنگام ساختن یک استراتژی، برند شما را آگاه می سازد که چگونه آن را انجام دهید، با این حال عوامل بیشتری در اینجا نقش بازی می کنند. استراتژی های ارتباطی هم موضوعات برندینگ و هم بازاریابی را در بر می گیرند و آن ها را با هم متحد می کنند. هنگام تفکر و اندیشه در مورد استراتژی ارتباطی، باید سه چیز را در نظر بگیرید: اهدافتان، مخاطبانتان و پیامتان.

اهداف کمپین بازاریابی برند

همه بازاریابی های موفق،  یک هدف واضح و آشکار را در ذهن دارند. برای یافتن اهداف می توانید سوالاتی از این قبیل از خود بپرسید:

¬ آیا شما سعی در بهبود فروش خود دارید؟

¬ آیا قصد دارید که یک پیام خاص را گسترش دهید؟

¬ آیا می خواهید مشتری های جدید به مشتریان وفادار برند شما تبدیل شوند؟

مهم نیست که هدف خاص شما چیست؟ آنچه مهم است این است که اهداف مشخص و واضحی را داشته باشید تا اطمینان یابید استراتژی های شما همیشه به خوبی متمرکز شده اند.

مخاطبان کمپین بازاریابی برند شما در چه دسته ای قرار می گیرند؟

با داشتن یک هدف در ذهن خود، مخاطبان شما در مرحله بعد قرار می گیرند. بهبود فروش می تواند با هدف تمرکز بر روی مشتریان کنونی، وفاداران به برند و یا مشتریان گذری باشد. پخش یک پیام خاص نیازمند یافتن بازارهای جدید و مشتریان بالقوه می باشد. بدست آوردن مشتریان جدید نیز شامل یافتن مخاطبانی است که در بازار هدف شما قرار داشته باشند، به استثنای کسانی که هم اکنون در حال استفاده از کالاها و خدمات سایر رقبا هستند، یا کسانی که  صرفا به دنبال کالایی با کیفیت بهتر هستند. با شناخت بهتر مخاطبان می توانید متناسب به شرایط جنسی، سنی، سطح درآمد، نیازها و سلایق آن ها برنامه ریزی کنید.

پکپارچگی پیام در تبلیغات

چرا باید تبلیغات رو جدی بگیریم؟؟؟ - توسعه تجارت یکپارچه ساختمان

هرچه بیشتر در یکپارچگی و پیام واحد در انواع تبلیغات دقت کنید، تبلیغات شما موثرتر خواهد بود و بیشتر به درآمدزایی ختم می‌شود و اینکه نصب اپلیکیشن، پایان مسیر کسب‌وکار برای یک محصول اپلیکیشنی نیست. برند شما بر روی استفاده از اپلیکیشن تاثیر می‌گذارد. تبلیغات خود را با پیامی درست ادامه دهید. پیام تبلیغات باید همان حسی را داشته باشد که استفاده از محصول به کاربر منتقل می‌کند و این نشان‌دهنده کیفیت محصول و صداقت شما در برخورد با جامعه مخاطبین است. در نتیجه منجر به اعتماد و درآمدزایی می‌شود.

نکاتی در خصوص موفقیت در برند مارکتینگ

  • آمادگی پیش از طراحی یک برنامه

پیش از این که به فکر تاسیس کمپین برند مارکتنگ خود باشید . ابتدا باید فاکتور های را در راستای شروع فعالیت آن مهیا کنید . وسپس براساس بررسی های خود هدف مد نظر را بهتر می توانید بیان کنید .

  • پیام کمپین برند مارکتینگ

کمپین های بازاریابی پیامکی | پنل ارسال اس ام اس

به نظر می رسد که این مهم ترین بخش در خصوص برند مارکتینگ می باشد . اینکه شما بدانید چه پیامی را می خواهید ارائه کنید ؟ و یا قصد شما در خصوص معرفی یک محصول جدید چیست ؟ یا شاید قصد دارید محصولات قدیمی تر را باز نشر کنید .؟ آیا به دنبال راهکار های متفاوت برای جذب مشتری هستید ؟و شاید به دنبال مشتریان جدید و بازار جدید هستید . ؟

یاممکن است شما هم به این تئوری که ابتدا یک محصول را رایگان را ارائه کنید و سپس به فکر فروش بروید،فکر می کنید؟

در هر حال مبحث مهم در این بخش این است :که با چه شعاری می خواهید پیام خود را برسانید. البته باید بدانید که این موضوع زمان بر خواهد بود و این موضوع نیاز به دقت بالا دارد .

  • طراحی و کاراکترسازی کمپین برند مارکتینگ

در این قسمت نیز مانند مراحل قبلی باید به طراحی کارکتر و دیزاین استراتژی اهمیت دهید . اگر تصور می کنید که ارتباطات صمیمانه و دوستانه با مشتری خود داشته باشید . و سعی کنید که این ارتباط براساس ارزش برند شما باشد. باید بدانید این  مرحله نیازی به دقت و ظرافت زیادی دارد .

تفاوتی میان اهداف شما به صورت آنلاین و یا آفلاین خواهد بود .یا در برخی از موارد تلفیقی از این دو ممکن است وجود داشته باشد . که نیمی از کار به صورت آنلاین باشد نیم دیگر به شکل آفلاین است. اما مسئله مهم در این خصوص ،آن است که موارد باید طوری طراحی شوند که بتواند در برابر انتقال و یا تفهیم پیام و شعار اصلی برندشما نسبت به بقیه باشد . و همچنین بتواند شما را به درستی تبلیغ کند . ابتدایی ترین کاریی که شما می توانید در  خصوص طراحی انجام دهید این است، که بتواند لوگو و یا تصویر اصلی برند خود را انتخاب کنید. این انتخاب با سلیقه خود شما انجام شود .می تواند به شکل ساده باشد، و یا به شکل تک رنگ باشد، یا می تواند طرحی با رنگ ها و نوشته های مختلف باشد .

البته باید بدانید که مبحث مربوط به لوگوی بسیار مهم است چرا که لوگو همان چیزی است که در ذهن افراد باقی می ماند . و این موضوع باعث می شود. که مشتریان بهتر بتوانند شما و کسب وکارتان را به یاد بیاورند و یا در ذهنشان باقی بماند .  به طور کلی باید به گونه ای باشد که فرد ایمیلی و یا صفحه ای در شبکه اجتماعی ببینند. یادآور لوگوی شرکت باشد

  • استفاده از چند کانال مختلف

چند سال از عمر ما در شبکه‌های اجتماعی هدر می‌رود؟ | خبرگزاری بین المللی شفقنا

یکی از راه جذب مشتری با برند مارکتینگ استفاد از چند کانال مختلف می باشد . اگر به این نتیجه رسیده اید  که پیام شما از طریق های متفاوتی  به مخاطبان شما برسد و آن ها در همه جا شما را ببینند. باید یک استراتژی تبلیغاتی مناسب پیاده سازی کنید، برای اینکه دیده شوید نمی توانید فقط از کانال سایت خود بهره ببرید . و امید داشته باشید که تمام  پیام شما را دریافت کنند . استفاده از کانال های محدود برای اطلاع رسانی سرعت رشد شما را به شدت کاهش می دهد .و زمان رسیدن به اهداف کمپین برند مارکتینگ شما را طولانی می کند.

تبلیغات و اطلاع رسانی از شبکه های اجتماعی مختلف، وب سایت های اینترنتی، دایرکتوری ها، سیستم های متنوع بازاریابی اینترنتی مثل ایمیل مارکتینگ، موبایل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و شیوه های بسیار دیگری کمک می کنند تا به دفعات بیشتر و از طریق کانال های متفاوت در جلوی چشم مشتریان خود قرار گیرید و به همین واسطه آن ها  با اطمینان بیشتری توجه و تمایل خود را به سمت شما هدایت خواهند کرد، زمانی که استراتژی کمپین مارکتینگ شما بر این موضوع استوار باشد.

که در هر جایی پیام شما ظاهر شود این تصور در ذهن مشتریان بالقوه شما نقش خواهد بست که می توانند به پیامی که شما به آن ها می دهید اعتماد  کنند و این موضوع نه تنها باعث خواهد شد تا شکل درست و دقیقی از برند خود را در ذهنیت  مشتریان درست کنید . بلکه نتیجه آن افزایش فروش شما در میان وسیع تری از مخاطبان شما خواهد بود .ضمن اینکه در دفعات بعدی مشتری شما با همان تصویری که در ذهن خود نسبت به برند شما از گذشته دارند از محصولات و سرویس های دیگر شما نیز استفاده خواهند کرد.

  • استفاده از بازاریابی محتوا

بازار یابی محتوا

اگر به دنبال این هستید که کمپین برند مارکتینگ شما تاثیر گذاری بیشتری روی مشتریان هدف شما بگذارد تلاش کنید تا با ایجاد محتوا سرعت رشد و انتشار پیام ها و شعارهای خود را افزایش دهید، با ایجاد محتوای منحصر و موثر و قابل اشتراک گذاری از این ابزار بهترین استفاده را ببرید.

شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای انتشار سریع محتوای برند شما می باشد. سعی کنید با ارسال محتواهای موثر خود و با مشخص کردن اهداف از پیش تعیین شده از پتانسیل بی نظیری که در این مکان ها وجود دارد. برای توسعه نام برند خود و انتشار سریع آن به مخاطبان دیگر استفاده کنید. تلاش کنید تا بر اساس پیامی که قصد انتقال آن به دیگران را دارید محتوای موثر تولید کنید .و سعی نمایید به دفعات مختلف محتواهای متفاوتی با توجه به اهداف خود در اختیار مشتریان هدف قرار دهید. با این کار شما کمک می کنید تا با تاثیر گذاری روی دیگران آن ها را به درستی به سمت اهداف خود هدایت کنید.

تلاش  کنید در این راستا از ویدئو های منتشر شده در یوتیوب، تاسیس مباحث مرتبط با موضوع پیام خود در شبکه های اجتماعی، ارسال بلاگ در جاهای مختلف، اطلاعات آماری دقیق، اینفوگراف ها و تصاویر مرتبط، اطلاعات آموزشی، بازی های آنلاین و موارد بسیار دیگر بهره ببرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی85 75 30 91 - 021