فَسنَپ | تولد دوباره کسب و کارها...

کسب و کارهای کوچک چگونه می توانند سود کنند.

کسب و کار های کوچک می توانند از طریق تولید محتوا در ابتدا هزینه های خود را بدهند و با گذشت زمان می تواند به بازگشت سرمایه و سودآوری برسند.

چطور می توان مطمئن شد که زمان و سرمایه گذاری روی تولید و بازاریابی محتوا ارزشمند خواهد بود.؟ محتوای عالی و ترافیک بالای حساب های کاربری شما می تواند حساب های بانکی تان را تغذیه کند. حسابرسی بازگشت سرمایه ی پست های بلاگ و دیگر محتواهای آنلاینی که منتشر می شود، یکی از ساده ترین گام ها به سمت سودآوری بیشتر شرکت ها به شمار می رود. در ادامه چند ترفند برای افزایش سودآوری محتوایی که تولید کرده اید را معرفی می کنیم.با ما همراه شوید:

۱) درک درست از تجزیه و تحلیل ترافیک

درک و تجزیه وتحلیل کسب وکار

اگر به یه این فکر می کنید که بازگشت سرمایه داشته باشید، لازم است در ابتدا داده های کاملا قابل اعتماد درخصوص اندازه گیری ترافیک و…. داشته باشید . منابع نیرومند عموما از اطلاعات شما است که می توانند باقاطعیت مکان مشتری و… مشخص کنند. البته قابلیت های متنوع این ابزار می تواند استفاده کنندگان را گیج کند .

البته گوگل، آموزش رایگان این ابزار را در اختیار گذاشته است .واین موضوع به شما کمک می کند تا اهداف خود را مشخص کنید، در امتحان های جانبی شرکت کنید، سعی کنید قیف فروش را بفهمید  .و نتایج تلاش های خود را دنبال  کنید. این روند ، ارزش زمانی که برای آن می گذارید را دارد و اندازه گیری دقیقی از نتایج را در اختیار شما قرار می دهد.

۲)روی تلاش های مربوط به شبکه های اجتماعی تمرکز کنید.

شبکه های اجتماعی

اگر بخواهید تمامی کانال ها و صفحات اجتماعی رامدیریت کنید . این کار انرژی و زمان زیادی را طلب می کند . این موضوع باعث می شود که انواع متفاوت از  پلتفرم ویا اپلیکیشن های مختلفی را نصب کنید و در آن ها فعال باشید  ، و در نتیجه زمان بسیاری را هدر می دهید .شبکه های اجتماعی متفاوت باعث ایجاد نتایج خاص برای خود خواهد شد . در نتیجه باید در جریان باشید که کدام راه به افزایش فروش منجر شده است نه تنها تعداد بازدید کنندگان را بخواهد افزایش دهد .

برای مقایسه ی بازگشت سرمایه در هر کدام از این شبکه ها، باید در واقع میزان فروش جمع آوری شده ی آن ها را با ارزش زمان و سایر منابعی که روی آن سرمایه گذاری کرده اید، مقایسه کنید. تلاش هایی که در آینده به کار می گیرید را روی یک یا دو کانالی متمرکز کنید که بیشترین بازگشت را داشته اند. علاوه بر این، می توانید از زمانی که ذخیره کرده اید برای یادگیری بیشتر جدول های زمانبندی موثر و بهترین انواع پست برای موثر ترین کانال ها استفاده کنید.

۳) بهترین محتوای خود را به صورت مستمر به روز رسانی کنید.

به روز رسانی محتوا های قدیمی

همان طور که می دانید برای درست کردن یک پست خوب که دارای محتوای خوبی است. باید زمان و دقت زیادی گذاشت. واین موضوع بسیار حائز اهمیت است . به همین دلیل نباید این محتوا ها بی استفاده بمانند و یا تاریخ آن ها بگذرد . شما باید بتوانید تشخیص دهید که کدام پست را در بالاتر بگذارید .و کدام پست بازخورد ضعیف تری داشته است را در پایین صفحه قرار دهید .طوری زمان بندی را انجام دهید که مدام در حال بروز رسانی باشید. تا مطالب کهنه و بی فایده نشوند به عنوان مثال ۳تا۶ ماه آن ها را آپدیت کنید . محتوای خود را بخوانید تا اگر نیاز به آپدیت و یا ویرایش داشته باشد خودتان انجام دهید .

این به روز رسانی به شما اجازه می دهد .تا محتوای خود را بار دیگر در سراسر شبکه های اجتماعی و خبرنامه ی ایمیلی خود منتشر کنید. آپدیت محتوا باعث می شود که همچنان مرتبط باقی بماند و در نتایج موتورهای جستجو نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

۴) تصاویر را به گونه ی موثری به کار بگیرید.

یکی دیگر از مسائل مهم در این خصوص را می توان به تصاویر اشاره کرد . تصاویر برای کسب و کار های نه چندان بزرگ بسیار کارآمد است و این کار به شما کمک خواهد کرد،تا محتوای خود را بهیه سازی کنید . البته باید بدانید در ابتدا محتوای شما باید حداقل یک تصویر داشته باشد . چرا که متن هایی که تصاویر در آن ها استفاده شده است  ۹۴درصد بیشتر از بقیه متون بازدید داشته اند. البته باید توجه داشته باشید که تنها گذاشتن تصویر کافی نیست. بلکه باید تصاویر با ابعاد و شکل درستی گذاشته شوند او همچنین قید عنوان تصویر نیز از نکات مهم در این بخش دانست.

۵) ترویج و ترفیع تعاملی

اگر به دنبال این هستیدکه محتوای خود را در وقتی درست ، در مقابل دید افراد قرار دهید و آن ها را به خرید کردن ترغیب کنید. باید سعی خود را در این حوزه به کار بگیرید. استفاده از سئو و تاکتیک های تبلیغاتی که باعث می شود در زمان جستجوی مخاطب در گوگل، به عنوان یکی از ریزالت های خوب به نمایش گذاشته شوید، تمرین خوبی است.

. با این حال، برخی به روابط انسانی تر علاقه دارند و زمانی که مشکلی مواجه می شوند، علاقه ای به جستجو کردن در اینترنت ندارند. این افراد اغلب ترجیح می دهند که به فیس بوک یا وب سایت پرسش و پاسخ Quora مراجعه کنند.

اگر در گروه های این پلتفرم ها و وب سایت هایی که مخاطبان شما  در آن ها به دنبال پاسخ هستند، خود را به عنوان یک متخص صمیمی معرفی کنید، افراد نیز از این که پست هایی را منتشر کرده و به سوالات آن ها پاسخ دهید، خوشحال خواهند شد. اگر به طور دائم در بحث ها شرکت کنید، لینک ها و پست های شما با استقبال روبرو خواهد شد.

۶) محتوای خود را طراحی کنید.

محتوا نویسی ساده

همان طور که می دانید در صحبت ها سوالات مختلفی مطرح می شود  که شما باید سعی کنید سوالات پرسیده شده را به طریقی پاسخ دهید . وهمجنین تلاش کنید محتوا را به گونه بنوسید که پاسخ های منطقی به این سوالات باشند .و آن ها را به نوعی به شکل یادداشت های دوستانه به نمایش بگذارید .

زمانی که محتوا نویسی می کنید . به بازگشت سرمایه فکر کنید . و همچنین  لینک های خرید مربوطه را نیز به آن بیافزاید تا ترافیک های مد نظرتان را نیز افزایش یابد و آن ها را به فروش تبدیل کنید .  و موضوع مهم در این زمینه این است که شما به گونه ای بنوسید که مخاطبین جدید را نیز ترغیب کنید تا به صفحه شما بیایند.

۷) عنوان یا تیترهای خوبی را انتخاب کنید.

عنوان نویسی

شما هم مانند بسیاری از افراد ابتدا عنوان را می خوانید بعد به مطالعه کل کار می پردازید و اگر عنوان را دوست نداشته باشید از مطالعه بقیه متن خوداری می کنید . ؟اگر محتوای شما دارای بهترین محتوا نیز باشد ولی عنوانی مناسب نداشته باشد کل کار با مشکل روبرو می شود چرا که هر میزان شما جایگاه بالای در موتر جستو داشته باشید و یا از اشتراک گذاری قوی برخوردار باشید ولی مشکل در عنوان نویسی داشته باشید قطعا به مشکل خواهید خورد . چرا که بسیاری از افراد فقط عنوان شما را می خوانند و اگر آن ها را جذب کنید به متن و یا محتوای شما را نگاه می کنند . سعی کنید متن های را بنوسید که به واقعیت نزدیک باشد و در عین حال برای مخاطبین جالب باشد .

۸) از ابزارهای مناسب شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

برخی از ابزارهای اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی از لحاظ دریافت بازخورد بهتر از سایرین هستند. شما باید بتوانید که بازخوردهای مخاطبان خود را دریافت کنید تا آن ها را در زمینه ی بازگشت سرمایه به کار بگیرید. ابزارهایی مثل Hootsuite،SproutSocial و Buffer، با جمع آوری اطلاعات درباره ی بهترین زمان ها برای پست گذاشتن و نوشتن محتوا در زمان هایی که بیشترین تعامل را با کاربر دارد، به شما کمک می کند تا استراتژی های دقیق تری را تعیین کنید. بدین ترتیب می توانید کتابخانه ای از محتوای فوق العاده را تهیه کنید و آن ها را هرچند وقت یکبار به اشتراک بگذارید.

۹) مراقب هزینه هایی که پرداخت می کنید باشید.

بخش مالی و حسابداری

عموما زمانی که صحبت از تولید می شود هزینه پر رنگ شده چون کار های گرافیکی سنگین و یا تصاویر شخصی شده و بازار یابی های گسترده عموما با هزینه های بالا برآورد می شود .

همیشه تصاویر و یا ویدئو های با کیفیت عالی پاسخ گو شما نیست و ممکن است پرداخت هزینه آن از سودی که برای شما می آورد کم تر باشد . بنابراین به هزینه های خود بیشتر دقت کنید و سعی کنید آن ها را کاهش دهید .

و یا اگر متوجه شدید برای شما بازدهی لازم را ندارد می توانید در هر جا یی که هستید آن را متوقف کنید .

۱۰)قیف فروش خود را بهینه سازی کنید.

همیشه راه هایی برای بهتر شدن بازگشت سرمایه در تمامی مراحل پروسه ی خرید وجود دارد. در بالاترین قسمت قیف، به مخاطبان بالقوه نگاهی بیاندازید، کسانی که در واقع در حال تلاش برای جذب آن ها هستید و مطمئن شوید که توانایی خرید محصولات شما را دارند. ترافیک زیادی که آن را افرادی ایجاد کرده اند که قصد خرید ندارند، بی فایده خواهد بود.

در بخش میانی قیف، محتوا قرار دارد. آیا می تواند تعامل برقرار کند.؟ اعتماد مخاطب را جلب می کند.؟ آیا حس اضطرار را به وجود می آورد، به گونه ای که افراد همین حالا برای خرید اقدام کنند؟ با مطرح کردن سوالات به فرا خور مرحله ای از قیف که در آن حضور دارید، باید مطمئن شوید، که در حال ترغیب و تشویق مشتریان هستید.

پیشرفت و بهتر کردن بازگشت سرمایه، همیشه به معنای کار کردن بیشتر نیست. موضوع این است که باید روی کاری که انجام می دهید، متمرکز شوید تا تلاش های شما به سمت یک هدف مشخص حرکت کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی85 75 30 91 - 021