فَسنَپ | تولد دوباره کسب و کارها...

کارآفرینان بزرگ چگونه با شکست روبرو می شوند.

کارآفرینان بزرگ دنیا چگونه با شکست برخورد می کنند؟همان طور که می دانید کارآفرینان بزرگ چون بزوس بیل گیتس ایلان ماسک و….به طور اتفاقی به موفقیت نرسیده اند. آن ها بارها در پروژهای خود شکست خوده اند ویا نه،  شنیده اند. ولی نکته قابل بحث این جا است که این افراد با این موانع برخورد کرده اند و توانستند آن ها راشکست دهند .و هر بار با خلاقیت و ایده های نو شروع به کار کنند.

شاید از نظر برخی از افراد کار آفرینی امری ساده باشدکه به سرعت به نتیجه می رسد ودارای سود بسیار بالای است . در حالی که این کار بسیار سخت است . چرا که در انجام این موضوع شما باید اراده بسیار قوی داشته باشید و فردی با روحیه خاص باشید . چون در این مسیر بارها ممکن است جواب منفی بشنوید و بار ها مجبور به تغییر ایده های تان شوید. اما شما باید در این مسیر فردی مقام باشید و رویا های خود را باور داشته باشید.و برای آن ها تلاش زیادی کنید تا بتوانید به موفقیت برسید .

شاید شما هم زمانی که به صفحات کارآفرینان بزرگ می روید و یا زندگی آن ها را برسی  می کنید. تصور کنید که آن ها هیچ سختی نکشیده اند و حال در دنیایی پر از شهرت و موفقیت زندگی می کنند .

در صورتی که به این شکل نیست . واین افراد با سختی و دشواری های زیادی روبرو بوده اند وبا آن ها جنگیده اند تا توانستند امروزه به جایگاه خود برسند آنان  از شکست نا امید نشده اند و به تلاش های شان ادامه داده اند.

در این مقاله می خواهیم زندگی نامه ی مختصری از ۸ کارآفرین موفق را که با خلاقیت خود توانستند به جایگاه های بزرگی دست یابند را باهم بخواهیم.

استیو جابز (Steve Jobs)

استیو جابز کار افرین بزرگ

تمام دنیا استوجابز را به عنوان کارآفرینی موفق می شناسند. البته شیوه ی رهبری آن در برخی موارد نیز اشتباه بوده است . به طوری که درسال ۱۹۸۵میلادی هیئت مدیره تصمیم به اخراج جابز گرفتند . او بعد از اخراج از اپل توانست شرکت جدیدی را با نام NeXT تاسیس کند . وی توانست استودیوی انیمیشن سازی به نام Pixar را خریداری کرند .اما در سال  ۱۹۹۷ به شرکت اپل بازگشت. وی در سخنرانی  خود اعلام کرد که سال های اخراجش از اپل جز بهترین سال های زندگانی او بود چرا که در این زمان به سختی کار کرد و همه چیز را از نو شروع کرده است. و این دوران برایش پر از خلاقیت بوده است .

جی کی رولینگ (J.K Rowling)

 

جی کی رولینگ

جی کی رولینگ نویسنده ی سری کتاب های هری پاتر در سال ۲۰۱۶ میلادی تصمیم گرفت تعدادی از نام های که آثار آن را رد کرده بودند در توییتر به اشتراک بگذارد. وی هر دو اثر خود را که با نام رابت گالبرایت منتشر شده بود قبل از این که انتشارات بلومزبری این کتاب ها را چاپ کند. ۱۲بار توسط بقیه انتشارات رد شده بود .

وی مجبور بود سال های زیادی کتاب های خود را با امضای ناشناس بدهد.چرا که در آن دوره به نویسندگان خانم اهمیت چندانی نمی دادند .و با وجود تمام سختی ها ای که در مسیر موفقیت داشت. توانست به فعالیت خود ادامه دهد و موانع را از سر راه خود بردارد . و در این مورد می گوید: «همیشه واهمه داشتم کتاب‌هایم توسط ناشران رد شود اما بالاخره تصمیم گرفتم تا وقتی که کتابم را برای همه‌ی آن ها ارسال نکرده‌ام دست از تلاش برندارم. من چیزی برای از دست دادن نداشتم و معتقدم قرار گرفتن در این شرایط به انسان جرات تلاش بیشتر می‌دهد.»

ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ماسک

با نگاهی دوباره به زندگی نامه ی ایلان ماسک در میابید او نیز همانند بقیه ی کارآفرین ها موفق چندین بار شکست خورده است و با موانع زیادی روبرو شده اند. که در نهایت از این موانع عبور کرده است . او درسال ۱۹۹۰میلادی به شرکت Netscape برای کار درخواست داد .اما مورد پذیرش قرار نگرفت.بعد از مدتی تصمیم گرفت . استارتاپی را به نام PayPalرا راه اندازی کند . ولی با گذر زمان این استارتاپ نیزکنارگذاشته شد.

وی برای  استارتاپ جدیدی در رابطه با پروژه های فضایی به روسیه سفر کرد .ولی در آن جا نیز روس ها به او موشک نفروختند. و در نتیجه این عمل او نیز با مانع روبرو شد. ولی او دست از تلاش برنداشت وبعد از هربار طرد شدن با قوای قوی تر به ادامه کار پرداخت .او مادامی که به موفقیت نرسیده بود به دنبال کسب وکار های مختلف رفت تا بتواند به هدافش برسد . بعد از طرد شدن توسط شرکت  Netscapeکسب و کار خود را با نام Zip2 شروع کرد . وی بعد از  PayPal، شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک و بورینگ کمپانی را با همکاری دوستان خود راه‌اندازی کرد. ایلان ماسک به موفقیت وثروت های زیادی دست یافته ولی هنوز هم مشکلاتش تمام نشده است و با چالش‌های زیادی چون انفجار موشکی مواجه است؛ اما این موانع باعث نشده دست از تلاش و کوشش بکشد و هنوز هم برای تولید محصول نوآورانه تلاش می‌کند.

اوپرا وینفری (Oprah Winfrey)

اوپرا وینفری

اوپرا وینفر یکی از ثروتمند ترین افراد جهان درحوزه ی کسب وکار رسانه ی است .او نیز چون بقیه کارآفرینان سختی های زیادی را برای دستیابی به اهدافش تحمل کرده است. ومعتقد بود که این سختی ها در راستای موفقیت اش به او کمک ها ی بسیاری کرده است . او ابتدا کار خود را با گویندگی خبر آغاز کرد.

وی در ایستگاه بالتیمور فعالیت خود راشروع کرد ولی با بی ادبی توسط بقیه همکارانش از کار اخراج شد. البته او دست از تلاش برنداشت و در حوزه های دیگر نیز به دنبال کار گشت تا سر انجام مجری برنامه تلوزیونی People Are Talking  شد . در این شغل او محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد به طوری که این کار باعث شهرت جهانی وی شد . البته او در مصاحبه ی که درمورد موفقیت صحبت می کرد گفته است «من خاطرات ناخوش زیادی از فعالیت در ایستگاه بالتیمور دارم اما تمام این خاطرات بد نبوده‌اند. کار کردن در ایستگاه بالتیمور من را به یک زن واقعی تبدیل کرد. من در آن زمان هیچ مهارتی نداشتم و در زندگی شخصی و  حرفه‌ای‌ام بی‌تجربه بودم اما بالتیمور من را به رشد رساند.»

 

وارن بافت (Warren Buffett)

 

وارن بافت یکی از ثروتمند ترین مرادان جهان است . وی سال های زیادی در حوزه ی کسب وکار فعالیت داشته است . او اولین سرمایه گزاری خود را درسن ۱۱سالگی انجام داده است .شاید تصور کنید که تمام افراد ثروتمند و موفق هرگز شکست نخورده اند . ولی این دیدگاه اشتباه است افراد موفق نیز بارها شکست خورده و طرد شده اند ولی دست از تلاش برای تحقق اهدافشان بر نداشته اند .

وارن بافت مقلب به اوما ها بارها دانایی اش را زیر سوال می برند. و او را از این طریق رد می کنند . او در سن ۱۹سالگی تمام تلاش خود را به کار بست که در دانشگاه هاروارد پذیرش بگیرد ولی نتوانست .وی در یکی از مصاحبه هایش گفت «وقتی برای ورود به دانشگاه هاروارد اقدام کردم از نظر ظاهری شبیه پسر بچه‌های ۱۶ ساله و از نظر احساسی شبیه ۹ ساله‌ها بودم. حدود ۱۰ دقیقه با مسئولین دانشگاه مصاحبه کردم اما به خاطر اینکه توانایی ‌هایم مورد تایید آن ها قرار نگرفت از ورود به هاروارد بازماندم.» و این مسئله باعث شد وی تحصیلات خود را در دانشگاه کلمبیا ادامه دهد و همه دانش خود را درمورد کسب وکار از آن جا فرا گرفت . و این موضوع اورا یکی از ثروتمند ترین مردهای جهان تبدیل کرد .

باربارا کورکران (Barbara Corcoran)

باربارا کورکران

باربارا کوران یکی از سرمایه گذاران در حوزه ی املاک  است وی با اتفاقات ناخوشایند زیادی روبرو بوده است و از مشکلات و موانع زیادی گذشته است . که این مشکلات وسختی ها باعث تبدیل شدن او به یکی از ثروتمند ترین مردان دنیا شده است . او درسن ۲۲ سالگی خدمتکار بوده است ومجبور می شود برای شروع کسب وکارش در حوزه ی املاک از نامزد خود پول بگیرد .آن ها بعد از تحمل سختی های بسیار توانستند شرکت در زمینه ی مشاور املاک تاسیس کنند . نامزد او بعد از ۷ سال با منشی شرکت ازدواج کرد و از وی جدا شد .

بعد از گذشت چند سال او در خواست شرکت در یک برنامه تلوزیونی را داد که براساس واقعیت تولید شود .در ابتدا درخواست او را پذیرفتند  اما چندی بعد نقش او را به یک کارآفرین خانم داده اند . او نامه ی به مدیر تیم نوشت ودر آن گفت که تمام موفقیت هایش را مدیون طرد شدن اش است . و از این مسئله ناراحت نیستم . و گفت من از این موضوع استقبال هم می کنم .

و اگر از من در شرکت خود استفاده نکنید شما یک نیرو  ی کاملا کارآمد را از دست خواهید داد.و از این طریق با درخواست او موافق کردند .

جف بزوس (Jeff Bezos)

 

جف بزوس در حوزه ی تجارت الکترونیک با تاسیس شرکت آمازون تحولی بزرگ به وجود آورد . او بعد از تاسیس آمازون دچار تردید شد که آیا این مسیری که می پیماید درست است. یا خیر . او در یکی از مصاحبه های خود از دشواری ها در مورد سرمایه گزاری صحبت کرد و گفت «من برای اینکه بتوانم سرمایه‌ی یک میلیون دلاری جذب کنم باید در ۶۰ قرار ملاقات شرکت می‌کردم و موفق شدم این میزان پول را از ۲۲ نفر با مبلغ به ازای هر نفر ۵۰ هزار دلار به دست آورم؛

اما مطمئن نبودم آیا می‌توانم در آینده این میزان سرمایه را افزایش دهم یا نه. در سال ۱۹۹۵ اولین سوال مشترک تمام سرمایه گذاران این بود که اینترنت چیست؟» او از بدو ورود به کسب وکاراش شک داشت ولی این موضوع باعث دست کشیدن خود از کسب و کارش نشده بود و امروزه همگان او کسب وکارش را به خوبی می شناسند .

سالی کراوچک (Sallie Krawcheck)

سالی کراوچک

کراوچک یکی از کارآفرینان بزرگ و یکی از مشهور ترین زنان در جهان است او درسال ها ۲۰۰۸  میلادی در نهایت تنگ دستی به دلیل مشاوره ی مالی اشتباهی که به یکی از سرمایه گذاران داده بود. وباعث زیان بالای برای آن شرکت شد. البته خود او معتقد بود که علاوه بر این موضوع، زن بودن وی نیز در این وضعیت بی تاثیر نبوده است .

کراوچک بعد از از دست دادن موقعیت شغلی خود کارآفرینی را شروع کرد و برنامه به نام Ellevest برای بانوان تاسیس کرد . وی در مصاحبه ای که  با سایت Entrepreneur گفت «بدترین ریسکی که یک نفر می‌تواند در زندگی خود انجام دهد این است که در موقعیت شغلی اش دست به هیچ ریسکی نزند. همه‌ی ما باید سعی کنیم در مسیرهای مختلف حرکت کنیم. در غیر این صورت باید قبول کنیم دنیا ما را به هر جهتی که می‌خواهد ببرد.»

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی85 75 30 91 - 021